Alternatywy dla fotelika samochodowego
: 23 wrz 2020, 18:36
Z jakich alternatyw korzystacie przewożąc swe starsze dzieci w aucie gdy fotelik okazuje się zbyt mały? Szukam jakiś bezpiecznych, praktycznych rozwiązań dla mego dziecka.
https://forum.internetnews.net.pl/
https://forum.internetnews.net.pl/off-topic-f27/alternatywy-dla-fotelika-samochodowego-t22380.html
Afery bywają i będą. Trzeba zawsze patrzeć na kilka różnych testów i je porównywać. A najlepiej by zamiast gwiazdek były pokazane rzeczywiste wyniki, bo to łatwiej analizować i porównywać, jak w przypadku tych testów porównawczych z Hiszpanii, gdzie były po prostu tabelki. I wykresy.Kosiński pisze: Dokładnie. Z testami to jest różnie i trzeba zawsze patrzeć jak dana instytucja wypadała w przeszłości. Jest przecież wiele afer, i to nie tak odległych, które pokazują, że testy bywają mało obiektywne i mogą być ustawiane. Szczególnie te z Niemiec (ADAC, EuroNCAP, norma spalin itp.).
Przeczytałem. Szok. No bo jak można tak manipulować danymi i potem jeszcze te ich przyznawanie gwiazdek wybranym produktom. Widać, ta ich ocena nie ma żadnego sensu. Pytanie czym się sugerować skoro taki test jak ADAC jest nic nie warty?kozicazgor pisze: Ja zanim kupilam te pasy przeanalizowalam rozne opinie i testy.. wyczytalam ze ADAC przeprowadzil je nieprawidlowo, manekiny byly roznej wagi, pasy byly zle zapiete. Typowa manipulacja o ktorej mozna poczytac np tutaj https://smartkidbelt.com/pl/blog/news/k ... inie-ece44
Smart Kid Belt nie sprawia większych problemów z wpięciem dziecka. Może pierwsza regulacja jest trochę trudniejsza ale wszystko jest wyjaśnione. Raczej to produkt z tych prostych i funkcjonalnych.Aśka pisze: Jestem w szoku, jak tak można Ja użytkuje te pasy dla swego dziecka i jestem zadowolona z ich korzystania. Nawet moi rodzice nie mają problemów z ich prawidłowym wpięciem w pasy, a do tego są mega lekkie więc nie trzeba dźwigać przekładając go z auta do auta.
Trzeba przyznać, że producent na swej stronie rzetelnie przedstawia swój produkt i sposób jego użycia także nie mieliśmy najmniejszych problemów by go zastosować prawidłowo w aucie.Miłoszewski pisze: Smart Kid Belt nie sprawia większych problemów z wpięciem dziecka. Może pierwsza regulacja jest trochę trudniejsza ale wszystko jest wyjaśnione. Raczej to produkt z tych prostych i funkcjonalnych.
Super informacja. Ten test robi wrażenie. Szkoda że nie jest tak otwarcie u nas publikowany i niektórzy nie są uświadamiani za jego pomocą. Bo to spora dawka wiedzy.Miłosz pisze: Patrząc na zagraniczne badania porównawcze, takie jak te: https://www.mdpi.com/2624-8921/2/1/8/htm, to stawiam na Smart Kid Belt. Wyniki w większości testów ma porównywalne a w kilku nawet wypadł lepiej. To o czymś świadczy. Nie chodzi tu nawet o opinię kogoś ale o fakty naukowe wynikające z badań. A te są dość jednoznaczne.
Genialny ten artykuł. ADAC to teraz chyba trochę przeżytek. I to nie pierwsza ich wpadka. Już kiedyś mieli jakieś dziwne testy, gdzie lepsze wyniki dostawał producent z Niemiec. A w innych testach było odwrotnie. Albo łagodniej podchodzą do lokalnego biznesu, albo dają im na starcie jedną gwiazdkę więcej. Lokalny patriotyzm?kozicazgor pisze: Ja zanim kupilam te pasy przeanalizowalam rozne opinie i testy.. wyczytalam ze ADAC przeprowadzil je nieprawidlowo, manekiny byly roznej wagi, pasy byly zle zapiete. Typowa manipulacja o ktorej mozna poczytac np tutaj https://smartkidbelt.com/pl/blog/news/k ... inie-ece44
A to nie było czasem w rankingu Ncap? Chyba oni dali wysoka notę za jakiegoś WV a w stanach tak sobie. Nie wiem czy nie musieli w samochodzie wprowadzać poprawek, by mogli wejść na tamten rynek. Tam sa inne wymogi jeżeli chodzi własnie o bezpieczeństwo. Tak samo Kanada ma inne przepisy. Wspomniany Smart Kid Belt ma certyfikaty na tamte rynki, więc musiał je pozytywnie przejść.Mrożek pisze: Stępień coś z tym lokalnym patriotyzmem może być na rzeczy. Przecież już mieli sytuację chyba z samochodem, że test niemiecki był cały w gwiazdkach na 5 a ten sam samochód ledwo przeszedł testy w stanach. O czymś to świadczy. Ta wpadka z testowaniem różnymi manekinami powinna od razu ich pogrążyć, bo w taki sposób nie powinno się nawet podchodzić do testu. Tutaj nie ma nic do porównania. Żaden parametr nie pa prawa być podobny.
Możliwe. Musiałbym poszukać. W każdym razie to pokazuje, że te gwiazdki w testach niemieckich bywają zastanawiające. ADAC miał już ostatnio kilka wpadek. Z samym Smart Kid Belt też gdzie porównywali wyniki dla różnych manekinów, gdzie siły działające są różne. Ale im to nie przeszkadzało.Gąsior pisze:A to nie było czasem w rankingu Ncap? Chyba oni dali wysoka notę za jakiegoś WV a w stanach tak sobie. Nie wiem czy nie musieli w samochodzie wprowadzać poprawek, by mogli wejść na tamten rynek. Tam sa inne wymogi jeżeli chodzi własnie o bezpieczeństwo. Tak samo Kanada ma inne przepisy. Wspomniany Smart Kid Belt ma certyfikaty na tamte rynki, więc musiał je pozytywnie przejść.Mrożek pisze: Stępień coś z tym lokalnym patriotyzmem może być na rzeczy. Przecież już mieli sytuację chyba z samochodem, że test niemiecki był cały w gwiazdkach na 5 a ten sam samochód ledwo przeszedł testy w stanach. O czymś to świadczy. Ta wpadka z testowaniem różnymi manekinami powinna od razu ich pogrążyć, bo w taki sposób nie powinno się nawet podchodzić do testu. Tutaj nie ma nic do porównania. Żaden parametr nie pa prawa być podobny.
Tak też robiłam. Nie do końca ufam testom. Szczególnie takim, które tylko pokazują wyniki. Bo można pokazać wszystko. Jak są testy to fajnie jak będą pokazane filmy albo arkusze z wynikami. I dokładne parametry testów. Pisząc samo podsumowanie można sporo namieszać.Konował pisze: Bo to pewnie testy robione pod gotową tezę. Wspomaganie gospodarki zza zachodniej granicy. Zobacz sobie jak wyglądają oceny samochodów w niemieckiej prasie. I wszystko staje się jasne Niestety tak to bywa. Trzeba bardzo uważnie przyglądać sie warunkom w jakich robione są testy. Trzeba sie przyglądać zdjęciom i filmom z testów. Bo potem wychodzą takie kwiatki jak ten test z użyciem dwóch różnych manekinów do testowania fotelika i Smart Kid Belt.